En presentasjon av merchants som benytter vårt eCosystem av vakkert designede maler: Del 1

En presentasjon av merchants som benytter vårt eCosystem av vakkert designede maler: Del 1

Design er viktig for brukervennlighet og konvertering. Det er noe forskere og e-handel spesialister er enige om. Det er derfor viktig å vurdere design når du er i ferd med å starte opp eller drive din online business. SEOshop plattformen tilbyr et bredt utvalg av pre-designede maler som enten er utviklet av oss, eller utviklet av eksterne designbyråer som kan hjelpe merchants med deres design behov. Disse malene er optimalisert for design, konvertering eller har spesielle egenskaper for å aktivere forbrukerne. For å gi en presentasjon av hvordan enkelte selgere har anvendt disse malene, har vi intervjuet syv av våre kunder for å fortelle om sine vakkert designede nettbutikker:

Denne uken vil vi presentere fire merchants, og neste uke vil vi presentere de tre andre. Her gir de tips og triks for andre e-tailers basert på sine erfaringer. Føl deg fri til å ta en titt, og forhåpentligvis vil du bli inspirert til å optimalisere virksomheten din via design. Du kan også dele din egen designet nettbutikk i kommentarfeltet.

Mijntas.nl – Iris Witteveen

Webshophelpers mal av WebshophelpersMijntas

Det å gjøre hobbyen din til yrke, er ikke det hva alle ønsker? Iris Witteveen, eieren av Mijntas.nl gjorde akkurat det. Hennes nettbutikk selger vesker, spesielt for kvinner. Som en typisk 'bag-lover', mener hun kvinner ikke kan ha nok vesker og bagger. Mens hun var på jakt etter enda en, fant hun ut at hun ikke var ikke fornøyd med det som fantes i markedet. Hun savnet en veske-butikk for det kvinnelige kjønn, og med en kvinnelig touch. Det var da hun bestemte seg for å starte en nettbutikk og for det valgte hun SEOshop.

Mens hun bygde nettbutikken sin, bestemte hun seg for å bruke en mal fra Webshophelpers. De viktigste kriteriene for å bruke denne malen var de store områdene for bannere på hjemmesiden, men også store produktbilder. Sammen med muligheten til å legge ut detaljerte tekster, sikrer dette et profesjonelt utseende. Hun stilte ut 6 produkter på sine hjemmesider, for å holde det enkelt og organisert og brukte 'bestselgere' og 'nye produkter', da disse er mest interessante for hennes kunder. For å tilfredsstille eksisterende kunder, har temaet en 'søk foreslå' funksjon, som gjør det enkelt for disse kundene å finne kjente produkter. Kategorisidene gir oversiktsbilder, slik at kundene får et bedre inntrykk av produktspekteret. Mijntas.nl er derfor både kundefokusert og har et nydelig design takket være malen fra Webshophelpers.

Iris presenterer noen tips for andre merchants. “Profesjonelle headlines er viktig ”. Det første inntrykket av nettbutikken blir sittende. Folk klikker seg lett videre hvis første inntrykk ikke er overbevisende . Ved siden av at hun mener at informasjon er viktig. Den viktigste informasjonen bør være tilgjengelig på hver side - ikke for mye, men definitivt ikke for lite. Et tredje tips er å gi en logisk kategori-divisjon. Navigasjon er viktig, spesielt for netthandlere som prøver å finne noe raskt. Sist, les deg opp på trender og utvikling. Dette er hva Iris gjør og det gjorde at valget hennes av nettbutikk var vellykket.

Shopperdeshop.nl – Stephan Punt

Botein fra eFusionShopperdeshop

Alle elsker vi gadgets. En enkel grunn er at vi tilbringer mye tid med våre smarttelefoner og nettbrett og at vi er på nettet nesten 24 timer i døgnet. Salg av gadgets på nettet er svært konkurranseutsatt. Kunders lojalitet er avgjørende for å øke salget.Shopperdeshop.nl traff jackpot med SEOshop plattformen. Riktig valg av en unik mal har satt fart i omsetningen ved kortere tid til markedet og ved å ha tilbudt et vakkert grensesnitt.

Ved å forstå målgruppen sin og samtidig alle funksjonene som tilbys i SEOshop plattformen, var Shopperdeshop.nl i stand til å bevege seg raskt uten selv selv å bli knust av sine konkurrenter. Shopperdeshop.nl 's landings side ble optimalisert med et klart og enkelt tema som heterBotein fra eFusion. Som et resultat, har kundene gitt positive tilbakemeldinger. Når Stephan ble spurt om hva annet Botein malen har tilført nettbutikken hans, var svaret hans veldig tydelig. 'Den umiddelbare suksessen har hjulpet meg med å øke konverteringen kraftig i løpet av de tre månedene som min nettbutikk har vært åpen.'.

Det å finne en bra mal var ikke så lett for Shopperdeshop.nl. Det tok litt tid før selskapet bestemte seg for et tema som kunne møte de viktigste ideene om sin forretningsidé. I tillegg ble kundeopplevelser også tatt hensyn til. Fokus på en åpen layout, som griper oppmerksomheten til de besøkende, er svært viktig, fordi før eller senere vil det stimulere dem til å kjøpe en gadget.

Hafervoll – Philip Kahnis & Robert Kronekker

Playful fra SEOshopHafervoll

Ideen om å starte Hafervoll.de ble unnfanget etter at de to gründerne, Philip Kahnis og Robert Kronekker, var lei av alle de vanlige kornblanding som kanskje ser sunt ut, men er fylt med så mange kjemiske ingredienser at listen ikke synes å ta slutt. De bestemte seg for å gjøre noe med det. Nå produserer Hafervoll en 100% naturlig kornblanding, kalt Flapjacks og har selv utviklet sin egen spesielle bake teknikk.

Philip og Robert begynte å lete etter en rask og oppstarts-vennlig nettbutikk for å selge produktet sitt. De likte umiddelbart at alle funksjoner finnes i ett brukergrensesnitt i SEOshop's backoffice og at de kunne starte sin nettbutikk umiddelbart uten programmeringserfaring. Philip og Robert verdsatte spesielt Demo-versjonen av SEOshop. De råder andre til virkelig å bruke denne fasen for å bli kjent med alle funksjonene til den nye butikken. På denne måten kunne de begynne å selge uten problemer rett etter at deres Demo-butikk gikk på lufta.

For utseendet, bestemte Philip og Robert å bruke Playful malen fra SEOshop fordi den hadde alle Social Media-mulighetene de ønsket. Men viktigst av alt, det var mulig å overføre den rene utformingen av produktet deres til nettbutikken. Menyen og annen skriftlig i mørkegule brukes som en kontrast til lys bakgrunn av butikken. Spesielt ikonene og de små tegningene i samme farge gjøre utformingen unik og understreker de spesielle egenskapene til produktet. Designet overbringer budskapet til kunden at produktet som selges i denne butikken er naturlig og av høy kvalitet.

Hafervoll's kunder liker også nettbutikken og dens design. De finner raskt det de leter etter og grafikken informerer og underholder dem samtidig. Alt i alt, Hafervoll-butikken er utformet uten unødvendige tilsetningsstoffer - akkurat som Flapjacks.

Liefzebraatje.nl – Richard van Leeuwen

InStijl Media mal fra InStijl MediaLiefzebra

Zebras har utmerket syn og man tror at de kan se i farger. Hvis vi ser på nettbutikken Liefzebraatje.nl, ser vi fargen rosa overalt. Med denne utformingen, banker nettbutikken konkurrentene i en booming business preget av sterk konkurranse. Ifølge Richard van Leeuwen (Liefzebraatje.nl 's eier), har SEOshop tatt vekk det som er komplisert med e-handel og har hjulpet Liefzebraatje.nl med å drive sin virksomhet på en enkel og effektiv måte. Etter å vært åpen i bare syv måneder, erkjenner Richard at suksessen til nettbutikken hans var å velge riktig design: i dette tilfellet et vakkert designet tema.

Ikke overbevist av det første Liefzebraatje.nl-temaet, bestemte Richard seg for å lete etter et annet. Dette søket førte han til et ekspert selskap (InStijl Media) som både ledet ham og overførte ideene hans til stilen på landings-siden. Det var klart for begge parter at nettstedet skulle minne foreldrene om deres barndom, navigasjonen skulle være enkel og produktene skulle være oversiktlige. Ved å kombinere alle disse egenskapene, ble InStijl Media malenvalgt i stedet for et skreddersydd design. En av de tingene som skiller seg ut fra andre design er en"sticky" meny øverst, noe som er praktisk for forbrukere fordi de kan navigere til andre sider mens de søker etter produkter.

Richard gir noen tips til andre merchants, som å snakke med eksperter, som han gjorde med InStijl Media, er perfekt for å øke trafikken til din nettbutikk, og for å skille seg ut i mengden. “ Med sitt glimrende eCosystem, kunne SEOshop skaffe kontakt med massevis av e-handel eksperter, som tilbød akkurat det vi trengte. Takk for utstillingsvinduet."

Siste kommentar

Forhåpentligvis har vi inspirert deg litt og vist at en vakkert designet nettbutikk faktisk gjør en forskjell. Og som forbruker må du også innrømme at du vil heller kjøpe fra en butikk som ser flott ut og som er en fryd for øyet, enn fra en butikk som ser shabby ut. Hvis du ønsker å lære mer om våre maler og designs, kan du gå til vårTheme Store.

Vennligst del butikken din med oss i kommentarfeltet under, hvis du også har en vakker designet mal for din butikk, eller til og med hvis du har et kjempeflott skreddersydd design, for å inspirere andre merchants. Del gjerne dette innlegget på Facebook, Twitter og på andre sosiale media for å vise hvor fine nettbutikker faktisk kan bli, kun basert på forhånds-designede maler.

Vi takker alle nettbutikkene som tok seg tid til å svare på våre spørsmål og som ga oss noen gode tips og triks.

Del 2 vil bli publisert om noen få dager, så hold øye med blokken vår for flere showcases.