En presentasjon av merchants som benytter vårt eCosystem av vakkert designede maler: Del 2

En presentasjon av merchants som benytter vårt eCosystem av vakkert designede maler: Del 2

Forrige uke presenterte vi første del av hvordan kunder har brukt våre pre-designede maler, som enten er utviklet av oss, eller som er utviklet av eksterne designbyråer. Som nevnt er design en viktig faktor for brukervennlighet og konvertering, og derfor er det viktig å vurdere det når du er i ferd med å starte eller drive din nettbutikk. Les her i del 2 om hvordan tre andre merchants bruker forhåndsdefinerte maler og lær av deres tips og triks. Igjen, er du fri til å dele dine kunnskaper eller utforming av nettbutikken i kommentarfeltet under, eller dele denne bloggposten.

Brillenprinz.de – Martin Müller

Sailor by DGsolutionsBrillenprinz

Brillenprinz.destartet som en eBay butikk som selger solbriller, briller og linser, og som for en kort tid siden bygget sin egen nettbutikk med SEOshop. Grunnen til dette var at en egen nettside og butikk er mer individuell og tiltrekker seg en bredere målgruppe enn bare eBay butikken.

Som design ble Sailor malen fra DGSolutions valgt på grunn av sin klare og funksjonelle , men fortsatte vakre, design, ifølge Martin. Funksjonene er nyttige og malen har også god dokumentasjon på tysk. Brillenprinz.de bruker banner-funksjonaliteten i Sailor-malen på deres hjemmeside. På denne måten kan hver kunde med ett blikk se de viktigste merkene som tilbys. For å forbedre søkemotorresultater, bruker Brillenprinz.de filtre for sine produkter. Nettbutikk-eierne vil fortsette arbeidet med å implementere flere av malens ulike funksjoner som 'produkt-bilde-overlegg' som gjør det mulig for kunden å enten kjøpe et produkt umiddelbart eller se på det først, 'video-plugin' som gjør det mulig for selgeren å sette inn videoer i sin butikk , eller 'mega-menyen' som ikke viser bare undermenyene, men også deres underkategorier.

Eierens råd er å tilby en klar, konsistent og funksjonell nettbutikk, der kundene enkelt kan navigere og finne det de leter etter med bare noen få klikk. Brillenprinz.de omsetter dette perfekt i praksis.

Stoffen-online.nl – Mark van Veen

SneakerZshop fra WebdingeStoffenonline

Etter å ha jobbet i et grossistfirma for tekstiler, startet Mark van Veen Stoffen-online.nl. Dette var allerede for fire år siden, men Mark flyttet nettbutikken sin over til SEOshop plattformen for bare over litt over tre måneder siden. Den gamle nettsiden oppfylte ikke kravene hans lengre. Frihet og muligheter innen design var en av hovedgrunnene til at de flyttet over til SEOshop.

For å oppfylle sine visjon for Stoffen-online.nl, så de umiddelbart tilSneakerZshop malen fra Webdinge. Det tiltalende banneret i sentrum av hjemmesiden, som kan være utformet slik man vil, tillot Mark å lage noe helt spesielt. Det var akkurat dette de var ute etter. På denne måten skapte de en flott design med mange muligheter, som er kundevennlig og ser innbydende ut.

Etter å ha vært aktiv i over fem år i e-handel, deler Mark noen av hans visjoner med deg. Først, mener han design er viktig, både for produktsalg og i markedsføringsøyemed. Bruk av bannere for å markedsføre produkter er en tiltalende måte å overbevise kunder om at de bør kjøpe nettopp dine produkter, og ikke konkurrentene sine. Invester i utformingen av disse bannere slik at de ser profesjonelle ut. Han får ofte positive tilbakemeldinger fra kunder om at lay-out er fint. Han nevner videre at kategorisering av produkter er viktig: å gjøre det på flere måter slik at kundene enkelt kan finne dine produkter.

Sweetlivingshop.nl – Paul Bos

Amsterdam fra Totalli e-CommerceSweetlivingshop

Sweet Living Shop, med sin nettbutikk Sweetlivingshop.nl, er et moderne og profesjonelt selskap innen boliger. De selger forskjellige typer tilbehør, både i deres nettbutikk, men også i deres showroom. Eieren, Paul Bos, har litt erfaring innen e-handel bransjen, og nettopp det er grunnen til at han valgte SEOshop.

Når det gjelder design så måtte nettbutikken være oversiktlig og brukervennlig. Derfor valgte de‘Amsterdam’ malen fra Totalli, spesielt pga den lyse forhåndsinnstillingen. Det romslige designet sørger for gode produktkategorisider, som lett kan nås fra sidepanelet. Produktsiden utnytter 'call-to-action' på grunn av sitt 'hvite' design og de grønne knappene. Kunder kommenterer ofte den gode brukervennligheten når de ber om mer informasjon om produktene i showroomet deres. Designet kan best beskrives som 'design for function'.

Paul har noen tips. Hans viktigste tips er: 'Keep it simple'. Vi kan lett miste oss selv i flotte motiver som ser tiltalende ut, men som har dårlig navigasjon og som derfor ikke fører til konvertering.

 

Avsluttende kommentar

Igjen så håper vi at vi har inspirert deg litt og at vi har vist deg at det ikke er så fryktelig vanskelig å lage en pen nettbutikk. Hvis du ønsker å lære mer om våre maler, kan du gå til vårTheme Store.

Vennligst del dine ideer, tilbakemeldinger eller egen design i kommentarfeltet, siden vi alle kan lære av hverandre. Vi vil igjen takke de deltakende nettbutikker for å gi av sin tid og kunnskap.