Få mer ut av SEOshop med kreativ optimalisering: 6 tips for å øke salget i din nettbutikk

Få mer ut av SEOshop med kreativ optimalisering: 6 tips for å øke salget i din nettbutikk

Kort sagt, så handler konvertering om å gjøre en besøkende om til en kjøper; dette er det viktigste for enhver bedrift. Med kreativ optimalisering, kan du kan få mer ut av din SEOshop. Platinum partner eFusion er en ekspert i å få bedre resultater med funksjonelle og visuelle justeringer i brukergrensesnittet. I denne artikkelen, vil de gi deg seks punkt-for-punkt-tips om kreativ optimalisering av nettbutikken.

1. Gjenkjennelse

Merkevarebygging er et viktig markedsførings-begrep, som rett og slett betyr at ditt image fremkommer klart i alt du gjør. Din merkevare avgjør hvordan folk ser pa din bedrift! Logoen og logotypen (oppsummert pent i begrepet"corporate identity"), sammen med den visuelle utformingen (farger, bilder, fonter) er en viktig del av merkevaren. En gjenkjennelig merkevare viser hva du står for som bedrift. Enten du er en lavpris butikk eller en leverandør av luksusvarer, er det avgjørende at utformingen av nettbutikken din passer med din merkevare.

TIPS: Skap en unik og gjenkjennelig logo, logotype og et visuelt design som basis for kreativ optimalisering..

Eksempel: Drukzo.nl

drukzo-stijl-558x265

2. Få positive tilbakemeldinger

Hvis du er kjent som en troverdig virksomhet med kredibilitet, vil være mer sannsynlig at folk kjøper i nettbutikken.

TIP: Gjør de positive tilbakemeldingene synlige. Word of mouth er fremdeles den beste publisiteten!

Eksempel: Reviewwidget sentralt i SmashingPrints.com

smashingprints-kiyoh-klantenbeoordeling-435x558

3. Enkel navigasjon

Netthandel må være enkelt. Kunden må kunne finne produktet og /eller tjenesten de ønsker så raskt som mulig. Navigasjon er helt avgjørende.

TIPS: Make sure that you can navigate, filter and search in different ways on the site. Clear navigation is essential, but a search function and side navigation (such as product categories) ensures that your visitor can find their desired product more quickly.

Eksempel: Philips OEM nettbutikk

philips-navigation

4. Appeller til fantasien

Et bilde er verdt tusen ord. Det er en universell sannhet som fortsatt gjelder. F eks så har Schiphol Flyplass vunnet priser i mange år takket være måten de bruker ikoner på. World Press Photo forteller en ny historie hvert år.

Det er det samme som gjelder for din online butikk: produkt fotografier som appellerer til fantasien, klare og morsomme ikoner, coole bilder og videoer gjør at din nettbutikk blir levende. Resultatet: mer salg!

Eksempel: foto og bakgrunn SLAM Online

slam-sailing-1024x352-558x191

5. Enkelt å bestille en vare

TIPS: Kontroller at nettbutikken er satt opp på en logisk måte som gjør det enkelt å konfigurere og å bestille et produkt. Tenk nøye gjennom eventuelle opsjoner og relaterte produkter for å maksimere bestillinger .

Eksempel: se den klare produkt trakten på Drukzo.nl

drukzo-stappenplan-332x558

6. A/B testing

A / B-tester gjør at du kan tilpasse (forskjellige) deler i frond-end av nettbutikken. To (A / B) eller flere (multivariate testing) presenteres og konverteringsfrekvensen mellom dem er sammenlignes for å se hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

TIPS: bruk A/B eller multivariate testing som basis for din kreative optimalisering.

Eksempel: SmashingPrints.com landing sider

smashing-old-vs-new-501x558

Denne bloggen er skrevet av platinum partner eFusion. Vil du vite mer om kreativ optimalisering eller skreddersydd design, kontakt eFusion på info@efusion.eu