Plattform oppdatering Mars: Nye metoder for betaling og Universal Tracking i Google Analytics

Plattform oppdatering Mars: Nye metoder for betaling og Universal Tracking i Google Analytics

Den siste måneden har vi jobbet meget hardt for å forbedre vår plattform. I dette blogginnlegget kan du lese alt om denne plattformen oppdateringen.

Kundeservice via ditt back office

Via MY ACCOUNT > Customer service i menyen til venstre kan du nå finne vår omfattende online manual, vanlige spørsmål og dokumentasjon på vår Mal Editor og API. Her kan du enkelt finne svar på spørsmålene dine. Hvis dette likevel ikke løser problemet ditt, kan du fortsatt nå oss ved å klikke på den grønne 'View my tickets'-knappen. Vi vil forsøke å svare på spørsmålet ditt ASAP.

Nye metoder for betaling

Du vil finne to nye betalingsmetoder i back office. Dibs har blitt gjort tilgjengelig for nettbutikker som er aktive i Sverige og/eller i Norge, samt Concardis for nettbutikker i Sveits. I tillegg er MultiSafepay Betaal Na Ontvangst (betal ved levering) nå blitt en egen separat betalingsmetode.

Forbedrede manuelle bestillinger

Når du mottar en ordre på telefon, ønsker du naturligvis umiddelbart å se om produktet (-ene) er på lager og tilgjengelig for salg. Dette er mulig nå! Når du oppretter en ny ordre i din ordreoversikt, klikker du på 'Add product'-knappen. Et 'pop-up' vindu vil komme til syne hvor du vil se en oversikt over dine produkter. I 'For sale'-kolonnen kan du nå se om produktet (ene) er tilgjengelig for salg, og i 'Amount'-kolonnen om det /de er på lager. Dette gjør bestillinger via telefonen mye enklere!

Google Analytics Universal Tracking

I november i fjor bekreftet Google tilgjengeligheten av alle ressursene for å oppgradere Google Analytics-brukere til Universal Analytics. Nå kan du holde oversikt over statistikken for din SEOshop nettbutikk med nye Google Analytics Universal Tracking kode. Før du aktiverer dette i ditt back office, vil du først måtte oppgradere din Google Analytics-konto. For more informasjon, se Google Analytics manual.

Her er noen av fordelene ved den nye Google Analytics Universal Tracking code:

Offline konverteringer

Med Google Analytics Universal Tracking kan du endelig holde styr på offline konverteringer. Dette er særlig nyttig når du, i tillegg til en nettbutikk, også har en fysisk butikk. Google bruker den såkalte Measurement Protocol. For mer informasjon om bruken, se Online-Behavior.com website. Denne Google videoen gir også god informasjon.

'Advanced visitor segments'

Google dropper den såkalte 'besøk-baserte' modellen og endrer til en 'besøkende-basert' modell. Dette gjør det mulig å måle konvertering basert på besøkende isteden.

Tilpassede dimensjoner og statistikk

Universal Tracking lar deg velge opptil 20 egendefinerte dimensjoner og statistikk. For mer informasjon, se Google Analytics manual.

Vil du vite mer om Universal Analytics? I så fall anbefaler vi deg også å lesethis Kiss metrics blog post.

Og videre...

I tillegg har vi implementert et betydelig antall forbedringer. De viktigste er nevnt under:

  • Tilbud blir ikke lengre regnet med i back-office statistikken.
  • DHL etikettformater er justert til dimensjonene fastsatt av Paazl.
  • Dokumentet i pakken viser nå butikken navn, i stedet for firmanavn. I tillegg er dokumentet på mottakers språk..
  • PostNL barcoden består nå av 13 tegn, for også å støtte EU Pack.
  • I tillegg til EAN-koder (article codes), kan SKU koder nå også scannes med en barcode scanner.
  • PayPal Express fungerer nå annerledes for andre valutaer, sammenlignet med Euro.
  • Fakturaer kan nå krediteres gjennom Klarna.

Videre har vi gjennomført mange små endringer og forbedringer basert på tilbakemeldinger du har sendt inn i løpet av de siste månedene. Tusen takk for dette!